چگونه با خیانت همسرم کنار بیایم؟

خیانت دیدن بد است به همین سادگی است. اما احساسات ناشی از آن ساده نیست و حسابی سخت است.

شما احساس خیانت، عصبانیت، خجالت و دل‌شکستگی می‌کنید. این می‌تواند شما را وادار کند که همه چیز را در مورد خودتان، رابطه و زندگی‌تان زیر سوال ببرید. اما ما این‌جا هستیم تا به شما بگوییم که درد خیانت خوب خواهد شد؛ نه بلافاصله، بلکه به زودی.

اگر به شما خیانت شده، نکات مفید این پست به شما کمک می‌کند تا با این شرایط کنار بیایید.

شاید نیاز داشته باشید: مشاوره پیش از ازدواج

پس از خیانت دیدن عجولانه تصمیم‌گیری نکنید

شاید شما یک پیام کوتاه در تلفن شریک زندگی خود مشاهده کرده باشید یا از یکی از دوستان‌تان شنیده باشید که شریک‌تان در حال خیانت کردن است. اگر اطلاعات خود را دست دوم دریافت می‌کنید، احتمالا تمام حقیقت نیست – مهم نیست چقدر به منبع اعتماد دارید.

شایعات هرگز هیچ وضعیتی را بهتر نکرده است. اگر در مورد چیزی نگران هستید، قبل از هر‌گونه نتیجه‌گیری مستقیما از شریک زندگی خود بپرسید. داشتن تمام اطلاعات مناسب، شما را آماده می‌کند تا موقعیت را به طور موثر مدیریت کنید.

چگونه با خیانت همسرم کنار بیایم؟

خودتان را مقصر ندانید

اگر متوجه شدید که شریک زندگی‌تان به شما خیانت کرده است، مهم نیست که چه اتفاقی افتاده است، هرگز تقصیر شما نیست. مردم به دلایل زیادی کارهای آزاردهنده انجام می‌دهند و شاید شریک زندگی شما (یا شریک سابق) بتواند دلایل خود را توضیح دهد؛ اما این دلایل به شما ربطی ندارد. و شما مسئول تصمیمات و اقدامات شخص دیگری نیستید.

اگر به شما خیانت شده است، می‌توان به راحتی به رابطه نگاه و به کارهای گذشته خود شک کرد یا خود را تخطئه کرد. اما ماندن در این طرز فکر منفی تنها می‌تواند روند بهبودی شما را به تاخیر بیندازد. سعی کنید افکار منفی در مورد خود را با نوشتن آن‌ها یا صحبت کردن در مورد آن‌ها با کسی که به آن اعتماد دارید، به چالش بکشید، و این‌که خود را با فکر به این موضوع که افکارتان چقدر درست هستند یا این‌که آیا دیدگاه دیگری وجود دارد که آن را نادیده گرفته‌اید، به چالش بکشید.

شرایط را بپذیرید و این شرایط سخت خواهد بود

اتفاق وحشتناکی برای شما افتاده است – درمان آن زمان می‌برد. نفس بکشید و بپذیرید که همه چیز برای مدتی به هم می‌خورد. این بدان معنا نیست که شما باید آن را دوست داشته باشید یا با آن موافق هستید. این فقط به این معنی است که شما زمان را برای مبارزه با چیزی که نمی‌توانید تغییر دهید تلف نمی‌کنید. در عوض، روی بهبود وضعیت دل‌تان تمرکز کنید.

بخش مهمی از این فرایند این است که به خود اجازه دهید هر احساسی را که برای شما ایجاد می‌شود، حس کنید. احساساتی مانند خشم و غم می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد. اما به جای این‌که آن‌ها را سرکوب کنید، راهی برای ابراز آن احساسات در یک فضای امن پیدا کنید. این ممکن است اتاق خواب شما، خانه یک دوست، پارک مورد علاقه شما یا از طریق صحبت با یک مشاور باشد. پذیرش این احساسات و رها کردن آن‌ها می ‌تواند به شما احساس آرامش بدهد.

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که روند بهبودی خطی نیست. ممکن است یک روز احساس بهتری داشته باشید، اما روز بعد ممکن است دوباره آن احساسات دشوار ظاهر شوند. این مشکلی ندارد و این یک بخش کاملا طبیعی در مواجهه با نوع غم و اندوهی است که با خیانت دیدن همراه است.

شاید نیاز داشته باشید: سکس تراپی

به خودتان برسید

مهم‌ترین فرد در این شرایط شما هستید، پس سعی کنید مراقب خود باشید. چیزهایی مانند خواب کافی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و فعال بودن، همه بخش‌های کلیدی مراقبت از سلامتی شما هستند.

اگر احساس استرس یا اضطراب می‌کنید، فعالیت‌های ذهن‌آگاهی مانند مدیتیشن، یادداشت‌های روزانه یا فقط توجه بیشتر به وظایف و روال‌های روزانه‌تان می‌تواند به شما کمک کند کمی آرامش داشته باشید. گاهی اوقات این فعالیت‌ها می‌تواند به سادگی تماشای فیلم مورد علاقه خود و استراحت کردن باشد.

این ایده خوبی است که به آسیبی که قبلا تجربه کرده‌اید اضافه نکنید. بنابراین اگر می‌توانید، به عادت‌های بد مثل پرخوری یا استفاده از مواد مخدر تکیه نکنید تا به شما در مقابله با آن کمک کند. ممکن است در لحظه احساس خوبی داشته باشند، اما در دراز مدت مفید نخواهند بود. و از افرادی که باعث می شوند احساس بدتری نسبت به خودتان داشته باشید دوری کنید – این زمانی است که باید توسط افرادی که به شما اهمیت می‌دهند حمایت شوید.

اطراف خود را با عزیزان‌تان پر کنید

وقتی می‌خواهید با یک قلب شکسته کنار بیایید، به بهترین دوستان‌تان در اطراف‌تان نیاز دارید. روی گذراندن وقت با افرادی تمرکز کنید که همیشه پشت شما بوده‌اند و به داستان شما کامل گوش می‌دهند و در هر کاری که تصمیم بعدی انجام می‌دهید از شما حمایت می‌کنند. دوستان خوب واقعا برای کمک به شما برای پشت سر گذاشتن روزهای سخت و احساس مثبت دوباره بسیار مهم هستند.

چگونه با خیانت همسرم کنار بیایم؟

سعی کنید از درام اجتناب کنید

وسوسه‌انگیز است که به صورت تکانشی رفتار کنید و شروع به ارسال پیامک‌های سرشار از عصبانیت کنید، اما قبل از انجام هر کاری کمی فکر و خود را آرام کنید. مطمئنا ارزش این را ندارد که با سر‌و‌کله زدن با فرد خائن یا شخص ثالث خودتان به دردسر بیندازید. نمایش عمومی خشم دراماتیک برای فیلم‌های سینمایی است. درعوض، خشم خود را به یک مکانیسم مقابله سالم مانند رهایی از ناامیدی خود در باشگاه، یا رفتن به دویدن یا رقصیدن هدایت کنید.

از روی ترس تصمیم نگیرید

هیچ انتخاب درستی برای ماندن یا ترک کسی که به شما خیانت کرده است وجود ندارد – شما باید کاری را انجام دهید که برای قلب شما مناسب است. اما سعی کنید اجازه ندهید ترس به جای شما تصمیم بگیرد.

به عنوان مثال، این ایده خوبی نیست که با کسی بمانید فقط به این دلیل که از مجرد بودن می‌ترسید یا کسی را که دوستش دارید ترک کنید زیرا می‌ترسید دوباره به شما صدمه بزند. به همان اندازه که نیاز دارید وقت بگذارید تا انتخابی را انجام دهید که برای شما مناسب است.

اگر تصمیم دارید به رابطه خود با فردی که به شما خیانت کرده است پایان دهید، شروع یک رابطه جدید با چیز دیگری ممکن است بلافاصله بهترین کار نباشد، به خصوص اگر این کار را به دلیل احساس تنهایی انجام می‌دهید. تنها ماندن در زمانی که به تازگی مجرد هستید می‌تواند سخت باشد، اما وارد شدن به یک رابطه جدید به دلایل اشتباه، سالم‌ترین کار در دراز‌مدت نیست.

نکته اصلی این است که به خودتان زمان کافی بدهید تا بفهمید چه چیزی برای شما مناسب است.

از شبکه‌های اجتماعی کمی فاصله بگیرید

می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که مهارت‌های تحقیقی خود را آزمایش کنید و از طریق رسانه‌های اجتماعی در کمین پروفایل افراد قرار بگیرید. اما، فقط این کار را نکنید. نه تنها این، چرا برای مدتی به شبکه‌های اجتماعی استراحت نمی‌دهیم؟ اگر در حال حاضر احساس خوبی ندارید، لازم نیست آن را به صورت آنلاین جعل کنید. و دیدن نکات برجسته دیگران و حال خوش آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی ممکن است در حال حاضر بیشتر از این‌که مفید باشد به شما آسیب برساند.

دوری کردن از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند در مراحل کوچک اتفاق بیفتد. به عنوان مثال، می‌توانید نوتیفیکیشن‌های تلفن خود را به مدت یک ساعت خاموش کنید، در حالی که روی یک سرگرمی بدون موبایل تمرکز می‌کنید. پس از گذراندن مدتی دور از موبایل، ممکن است متوجه شوید که ذهن شما شفاف‌تر است و تمرکز بیشتری دارید.

از یک تراپیست کمک بگیرید

چه با شریک زندگی خود این کار را انجام دهید، چه به تنهایی، صحبت با فردی خارج از موقعیت، مانند یک روان‌شناس یا مشاوره زوج درمانی می‌تواند به شما در جهت‌گیری درست برای بهبود کمک کند.

با نظارت دکتر رسا صوفیمشاهده نوشته ها

Avatar for با نظارت دکتر رسا صوفی

محتواهای آموزش مرکز روان شناسی مایندویژن به مدیریت دکتر رسا صوفی، با هدف کمک به آگاهی جمعی به صورت رایگان در اختیار همه قرار می‌گیرد. سپاس‌گذاریم که اگر محتوای ما را نشر می‌دهید نام منبع ذکر شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *